one GOD

2010-09-23

Mivel igyekszem a lehető legtöbb és minőségi médiás, grafikus, videós oldalakat, blogokat figyelemmel követni, előbb-utóbb találkozok ugyanazokkal az ötlet-koppintásokkal, amit külföldi kreatív szervezeteknél látok.
Így a bátor ötlet, helyezzük bele a megfelelő környezetbe az eredeti és a másolt példányt (értsd: szembesítjük az eredeti és a lemásolt videókat) , véleményezzük és kritizáljuk (no de csak úgy egészségesen) a megjelent dolgokat, s utána álljuk a sarat azért, amit kapunk a megmondásért! : )
Szóval ezentúl fog jönni néhány véleményt kifejező bejegyzés, hátha tanulunk belőle. Tudom-tudom, hogy jövök én ahhoz, hogy mások munkáját jól megmondjam, miközben az enyémek is… Személyes vélemény, elfogadni, nem érteni, vitatkozni, hozzászólni ér, ellenben kötelező! ; )

“Vágjunk bele rész” a hajtás után. 

Mai részünkben szemügyre veszünk 2 hazai videót, aminek találtam külföldi megfelelőt…

ORIGINAL1 Ezt a videót azért kerestem ki a kedvencek közül, mert emlékeim szerint volt benne utazós gyorsított rész. És valóban. Igaz, csak a végén látható pár felgyorsított beállítás, de most nekünk pont ez a lényeg. “Let your light shine before men” üzenet után jön be a város, addig csak Isten mindenható és páratlan alkotásait ecseteli. Jön egy távoli nappali beállítás, ami egyből átmegy éjszakába, és időben ezután már csak éjszakai képeket használ. A végén írja bele a felszólítást. Érdemes megfigyelni a téma világos és élénk színeit, és a fekete valóban fekete, van eleje, vége, a mondanivaló végig tiszta, időrendben is rendben van.

ORIGINAL2 Ebben a videóban a Hillsong 2009-es MEN’s konferenciáját reklámozzák, ahol egy csávó beszáll a kocsiba, szépen halad felgyorsítva, és ahogy bemutatják az eladókat, úgy lesznek egyre többen a kocsiban, történetesen az előadók ülnek bele (ha jól látom). Nagyszerű példa arra, hogyan lehet egy férfiaknak szóló konfi előadóit bemutatni. A kocsi, meg ahogy a 4 csóka ül benne, nagyon hangulatos. Egy-két helyen pici módosítás, és akár sör reklám is lehetne belőle, annyira eltalálták ezt a lazaságot a kocsi hangulatával.

COPY1 Ezt nemrég találta az épp megújulási napokat élő debreceni Szabkeres fiatalok honlapján. Az üzenet sztem átjön; Januárban a konferencia az egyetlen reményről szól az új generációnak, hogy elérjék a városukat. Sokadik megnézésre is fura, hogy egy picit felgyorsított éjszakai videóba beleszúrnak világos nappali fotókat. Az éjszaka-nappal, és a mozgókép-állókép kontraszt elégé elüt szerintem. Nem passzol a lendületesebb zenéhez, ráadásul nem is a ritmusra van vágva, hiába a gyors zene, a videó lerombolja, amit a zene építene.
Szerintem: az éjszakai felvétel nagyon sötét, világosítani kellene rajta + kontraszt, és kellene keresni az adott városokból videós felvételt. A naplementés és mezős tájképes fotót egyébként sem értem, és a napszaknak sem megfelelő, mert ugrál estéből nappalra, aztán alkonyat, megint nappal, stb… Gyorsabb vágást, jobban gyorsított kocsis felvételt, a végén ott hagynám a Debreceni konfis feliratot, és www linket nem hagynám a legvégére, mert az az információ marad meg a legjobban. Elférne az a városok tábláit bemutató képen is valahol. Január messzebb van még, érdemes lett volna pár napot rászánni a helyszínek videós anyagainak beszerzésére, és beanimálni a feliratokat.

COPY2 A 2008-as Pécsi Ifinapok promó videója. Az igen szeretett fekete-fehér videóra fehérrel meg pirossal írok nagyszerű szavakat stílusban készült. Ebben is van felgyorsított rész, de a visszafele részt nem értem. Talán az lenne a lényege, hogy túlmentünk a gyülin, és gyerünk vissza, be a gyülibe? Egy út és egy cél a gyülibe? Talán. Mindenesetre remek, ahogy a ritmusra van egy kis játék a fényerővel, az alagutas kocsifelvétel nagyon jól sikerült, tetszik ez a beállítás. A fotók itt is zavarnak. A tömörítő program felirata is zavaró, de arról tudom, hogy nagyon nem sikerült megoldani máshogy a vágónak a tömörítést. a feliratok nincsenek animálva, de nekem tetszik ez az egyszerűség, beleillik.

Szerintem: a videós gyors részel elbírtak volna több fényerőt, élénkebb színvilágot. A fotókkal is kellen kezdeni valamit, mert ez így nagyon halovány. Vagy lehúzni a szaturációt, kontrasztot neki, vagy élénkíteni, színesíteni. A végén az információk viszont rendben vannak, van idő megnézni, memorizálni. Mondjuk a jelentkezéshez én biztosan nem írnék e-mailt vagy hívnék fel telefonszámokat. Az űrlapokat szeretem, amit könnyen megjegyezhető weboldalakon tudok kitölteni! : )

A Hillsong United videós stábja használta a B&W stílust sokat az “I heart revolution” kampányában.

ORIGINAL3 No, de ezek a videók már nem annyira tartoznak hozzá az első kettő videóhoz, csak mutatja a B&W képekre pirossal írok stílust, és hogy mennyire ki lehet ezt aknázni. Csak többet kell szöszölni vele, képkovkáról képkockára belenyúlni, stb…

Lényegében látni lehet, hogy mit ér, ha valakit ezért fizetnek, és ezt tanulta részletesebben is. De ha másolunk valamit, próbáljunk meg odafigyelni a részletekre, hogy miért sikerült az annyira jól, mert különben egy nem túl élvezhető videó lesz az eredménye remek ötletekkel, csak a kivitelezésnél valahol elromlik…

A következő megmondó bejegyzésben egy Planetshakers nyitóvideót fogunk összevetni egy magyar rész-másolattal.

véleményed? szólj hozzá(be)! vagy szólj a többieknek a következő pici ikonok segítségével!

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Go top